Wind - Reisverslag uit Punta Arenas, Chili van Nico en Ria Knotters - WaarBenJij.nu Wind - Reisverslag uit Punta Arenas, Chili van Nico en Ria Knotters - WaarBenJij.nu

Wind

Blijf op de hoogte en volg Nico en Ria

23 November 2022 | Chili, Punta Arenas

Wij waren gewaarschuwd, het weer kan in het gebied waar wij vertoeven zo maar omslaan. En dat deed het vannacht. Wij werden om 6 uur opgehaald voor een pinguïn-safari. Echter aangekomen bij het verzamelpunt kregen we te horen dat de haven gesloten was: te veel wind. Het reisburo had ook al een disclaimer opgenomen, wij krijgen het excursiebedrag weer retour.

Nou, die wind was er ook zeker, je wordt bijna van de straat afgeblazen. En steenkoud. Chili ligt aan een koude golfstroom, dus arctische wind met af en toe wat natte sneeuw om de oren. Erbarmelijk...

Voor de liefhebbers toch maar een paar foto's van de Magellan pinguïns op Isla Magdalena toegevoegd.

Als alternatief hebben wij een mooie wandeling gemaakt in Reserva Nacional Magellanes. Prima gemarkeerde route met mooie uitzichtpunten. Gelukkig grotendeels door het bos in de luwte.

Na terugkomst de stad in voor een extra chileense sim-kaart. Pff, wat een gekl...t om zoiets werkend te krijgen. Enfin, hopelijk gaat het goed...

Speciaal voor Paul nog een aanbeveling: Restaurant Luna! Op een steenworp afstand van La Marmite.

Wordt vervolgd!

• 24 November 2022 - 07:40

Lucy:

Moeten jullie een keer naar Zuid-Afrika. Daar hebben wij enorme kolonies pinguïns gezien. Waait het ook keihard, maar is de temperatuur iets aangenamer. Mooi jongens.

• 24 November 2022 - 09:17

Paul:

In plaats van pinguïns spotten dan maar vanavond een broodje pinguïn bestellen.

• 24 November 2022 - 11:15

Joke En Cor:

In Boulder Beach in Zuid-Afrika is het ook warmer ....!

• 24 November 2022 - 11:32

Nico En Ria:

De pinguïns op Boulder Beach in Zuid Afrika zijn inderdaad ook prachtig en hebben wij gezien toen wij daar waren. Het zijn Afrikaanse pinguïns en worden met uitsterven bedreigd.

Hier in Zuid Chili zijn het Magellan pinguïns en ook hier worden het er steeds minder. Wij zijn nog een krappe week in dit gebied en zullen bij onze trektocht de kustlijn nauwlettend in de gaten houden.

Overigens, de wind is gaan liggen...

• 24 November 2022 - 15:25

Alex:

Zo te zien hebben jullie ook de noodzakelijke warme jas bij.

De omgeving ziet er mooi uit