Marmer - Reisverslag uit Puerto Tranquilo, Chili van Nico en Ria Knotters - WaarBenJij.nu Marmer - Reisverslag uit Puerto Tranquilo, Chili van Nico en Ria Knotters - WaarBenJij.nu

Marmer

Blijf op de hoogte en volg Nico en Ria

13 December 2022 | Chili, Puerto Tranquilo

Met pijn in ons hart vertrekken we uit Cochrane. Dit is het zuidelijkste punt die wij via de Carretera Austral bereikt hebben. Je kan nog een paar honderd kilometer verder, maar onze reis nadert de etude. Ook was het verblijf in Hotel Ultimo Paraiso uitstekend. Erg vriendelijke mensen, prima accommodatie. Het dorp was minder een zooitje dan de doorsnee chileense dorpen. Oké, het is (bijna) het eind van de wereld, wij opteren niet voor een tweede huis, toch te ver weg, maar erg leuke plek.

De eerste 75 km leggen we af over dezelfde weg als de heenreis. Het is zomers weer, maar hoe noordelijker wij komen, des te kouder. Na 125 km bereiken we Puerto Rio Tranquilo. Wij boeken in de haven gelijk een boottrip naar marmergrotten. Tourissimo optima forma. Het is vrij koud, en er staat een stevige wind. Schuimkopjes op het Lago General Carrera. De boottrip is een soort koude douche. Al klapperend over en beukend door de golven bereiken we met een motorbootje de marmergrotten. Grote marmeren bergen die aan de waterlijn uitgesleten zijn. Erg mooi. Op sommige plekken zijn delen van de marmerberg naar beneden gestort. Je zal er maar varen met je motorbootje. Na 2,5 uur heb je het er op zitten en sta je weer op moeder aarde. Snel de auto in, kachel op standje hitte, en 400 meter verder er weer uit, daar is ons (één na) laatste onderkomen. Een beetje bijzonder, maar wij voegen ons. Tibetaanse gebedsvlaggetjes bij de receptie, receptioniste op kousevoeten. Bij de ingang schoenen uit en gebreide sokken aan. Deze worden zo leuk gevonden, dat een paar gelijk gekocht worden om als voorbeeld mee te nemen voor beppe. Er komt een bestelling van minimaal 5 paar aan! Maar dan wel precies als het voorbeeld en met eigen keuze van soort en kleur wol...

Wij vervolgen de rest van de dagbesteding, en genieten!

Wordt vervolgd!

• 14 December 2022 - 07:42

Lucy:

Wat een prachtige foto's van die marmergrotten.