Hornopirén - Reisverslag uit Hualaihué, Chili van Nico en Ria Knotters - WaarBenJij.nu Hornopirén - Reisverslag uit Hualaihué, Chili van Nico en Ria Knotters - WaarBenJij.nu

Hornopirén

Blijf op de hoogte en volg Nico en Ria

30 November 2022 | Chili, Hualaihué

Wij beginnen onze trektocht over de Carretera Austral in Puerto Varas. Doel van vandaag is het gehucht Hornopirén. Je kan er op 2 manieren komen, asfaltweg + ferry, 126 km, 3 uur reistijd of via Ralún El Este, 215 km, 3,5 uur rijden, deels over grindweg langs een fjord. Wij kozen voor de laatste optie. Prachtig! Uiteraard goed opletten met de auto, want voor je het weet lig je met dat ding in een viskwekerij. Er zijn veel viskwekerijen. De fjord staat in verbinding met de Grote Oceaan en is zeer visrijk. Ook kan je dolfijnen en zeerobben tegenkomen. Deze dag nog niet, wellicht later.

De Carretera Austral is volgens wikipedia een "snel"-weg van circa 1200 km en ontsluit het noordelijk deel van patagonië. De weg is hoe zuidelijker je komt steeds meer een grindweg. Dus erg snel rijden lukt niet echt.

Hornopirén is een klein dorpje. De plaatselijke kerk wordt gerund door een Nederlandse pastoor. Wij zijn de kerk wel binnen geweest, maar hebben de goede man niet gezien. Hij moet overigens al in de tachtig zijn.

Wordt vervolgd!

• 01 December 2022 - 07:22

Lucy:

[e-1f607]

• 01 December 2022 - 22:13

Paul :

Nou verwacht ik morgen wel een foto van de pastoor.