Relaxen - Reisverslag uit Torres del Paine, Chili van Nico en Ria Knotters - WaarBenJij.nu Relaxen - Reisverslag uit Torres del Paine, Chili van Nico en Ria Knotters - WaarBenJij.nu

Relaxen

Blijf op de hoogte en volg Nico en Ria

25 November 2022 | Chili, Torres del Paine

Relaxen

Het weer is erbarmelijk. Harde wind en regenbuien. En koud, 7 graden, maar door de wind Siberisch. Je moet de auto met de neus in de wind parkeren, anders waaien de deuren er uit.

De route voert ons naar het natuurgebied Torres del Paine. Het park meet 242.000 hectare en is genoemd naar 3 markante graniettorens, de Torres del Paine. Het is een UN-biosphere reserve. Een verlaten en lege wildernis. De betonweg wordt al snel een grindweg met soms een stukje asfalt. Daar zitten diepe gaten in van het vrachtverkeer. Uitkijken dus. De rit van 86 km nam de hele ochtend in beslag. Af en toe een uitzichtpunt, maar vanwege kou, wind en regen weer snel de auto in.

Uiteindelijk bereiken we een groot vlak dal met daarin een meanderende rivier. In dat weidse dal eindigt de weg in het dorpje Rio Serrano. Daar staan een handvol hotels, en verspreid een paar huisjes, waarschijnlijk onderkomens voor het personeel. Wij verblijven in het gelijknamige hotel Rio Serrano. En niet zomaar een hotel, maar een heus wellness center met zwembad, sauna, massage, en ook nog all-inclusive. Wij verblijven hier 2 dagen, dus lekker genieten. En we hopen dat het weer verbeterd, zodat we de Torres del Paine met eigen ogen kunnen zien.

Wordt vervolgd!

• 26 November 2022 - 06:41

Lucy:

Kijk, voor het weer ben ik niet jaloers, maar die wellness twee dagen wel een beetje. Genieten maar en lekker relaxen.[e-1f4a4]

• 26 November 2022 - 11:02

Paul:

voor dat jullie de "torens van pijn" gaan bezoeken maar eerst een paracetamolletje nemen.