Metz - Reisverslag uit Metz, Frankrijk van Nico en Ria Knotters - WaarBenJij.nu Metz - Reisverslag uit Metz, Frankrijk van Nico en Ria Knotters - WaarBenJij.nu

Metz

Blijf op de hoogte en volg Nico en Ria

14 Juni 2019 | Frankrijk, Metz

Het lijkt een goede traditie te worden om na 3 dagen lopen een rustdag in te plannen.

Evenwel hadden wij na onze 16 km nog energie genoeg om de stad Metz te gaan verkennen. Het centrum is geheel verkeersvrij en bezaaid met winkels en terrasjes. Er is een schitterend park met uitzicht over de Moezel naar het westen. In het park ruikt het stevig naar de wiet en lopen er nogal wat hangjongeren rond. Aan de rand van het park ligt een grote kazerne. Wij waren, vanaf een terrasje, getuige van het schoonvegen van het park door de gendarmerie. Eerst vriendelijk, maar daarna resoluut.

Iets verder ligt het Centre Pompidou. Een staaltje moderne bouwkunst wat er geweldig uit ziet. In het gebouw zijn theaters en vergaderruimtes gehuisvest, zeg maar zoiets als de Tamboer in Hoogeveen, maar dan anders.

Het Centre Pompidou ligt vlakbij het treinstation van Metz. Ook een imposant gebouw. Aldaar hebben wij treinkaartjes gekocht richting Luxemburg, om daar de auto weer op te zoeken.

Wij hebben heerlijk dagen gehad. Soms moest het tot op het tandvlees, soms liepen wij als op handen gedragen. Een pelgrimstocht waardig.

Wordt vervolgd.

• 14 Juni 2019 - 14:28

Lucy:

Diepe buiging voor jullie moed en doorzettingsvermogen