Lupine's - Reisverslag uit Puerto Aisén, Chili van Nico en Ria Knotters - WaarBenJij.nu Lupine's - Reisverslag uit Puerto Aisén, Chili van Nico en Ria Knotters - WaarBenJij.nu

Lupine's

Blijf op de hoogte en volg Nico en Ria

06 December 2022 | Chili, Puerto Aisén

Het is vrijwel droog! Wij frutselen in "ons" vakantiekrotje een ontbijt bij elkaar bij de mini-market en lokale bakker, omdat we het breakfast missen volgens de oorspronkelijke boeking (zie vorige verhaal).

Omdat Puerto Cisnes circa 30 km van de Carretera Austral ligt, is het eerste stuk van vandaag gelijk aan het laatste stuk van gisteren. Alternatieve wegen zijn er niet in dit gebied. Door de opentrekkende lucht genieten wij van mooie vergezichten en besneeuwde bergtoppen. Gelijdelijk aan verlaten we het regenwoud. Er zijn wat meer weilandjes, huisjes en zelfs een koffietent (met camping). Het landschap wordt bevolkt. In de bermen staan lupine's. Het worden er steeds meer, hele dalen staan er vol mee. Ook de brem bloeit volop. Wat een prachtig gezicht!

De wegen zijn vandaag geheel van asfalt/beton. Wij leggen de 187 kilometer van vandaag heerlijk zoevend af, geen kuilen, alleen maar genieten. En regelmatig stoppen om de mooie omgeving in je op te nemen.

Ons reisdoel is Puerto Aysen, een middelgroot dorpje met scholen, unimarq, stoplichten, enz. Wij verblijven circa 8 km buiten het dorp in vakantiehuisjes. Aan het einde van de weg, weer 10 km verder is een wildernishut Fogon El Tabo. Alleen te bereiken over: jawel, een uitdagende grindweg. Gelukt! Vanuit de wildernishut kan je in een krap uur naar de Rooster Tail Waterfall lopen. Er staan langs deze route diverse bordjes met "vreemde" teksten. Al wandelend kwamen wij erachter dat dit de Latijnse namen zijn voor de diverse bomen. Mooie vegetatie dus, pad was leuk, niet al te veel blubber, waterval viel tegen.

Wordt vervolgd!

• 07 December 2022 - 13:50

Lucy:

[e-1f605][e-1f605][e-1f605][e-1f605][e-1f605][e-1f44d]

• 07 December 2022 - 15:23

Paul:

Wie is de zonnebril die ik op één van jullie foto’s zie?