Poema - Reisverslag uit Punta Arenas, Chili van Nico en Ria Knotters - WaarBenJij.nu Poema - Reisverslag uit Punta Arenas, Chili van Nico en Ria Knotters - WaarBenJij.nu

Poema

Blijf op de hoogte en volg Nico en Ria

28 November 2022 | Chili, Punta Arenas

Wij verlaten vandaag het natuurpark Torres del Paine. Echter niet na een stevige ochtendwandeling. Er wordt een haas gespot, echter niet alleen door ons maar ook door een poema. Op circa 10 meter afstand neemt de poema de aanvalspositie in. Helaas, haas gaat er vandoor. De poema besluit nog maar even te gaan spinnen, volwassen mensen staan niet op haar menu. De poema verder een fijne dag gewenst.

De rit terug naar Punta Arenas, waar wij onze trip begonnen, is 365 kilometer, 10 kilometer meer dan de afstand Groningen-Middelburg. De eerste 50 kilometer is grindweg. Door de regen gelukkig wat minder stoffig, helaas wel meer blubber. In een meer spotten wij een aantal mooi roze flamingo's. Wat verder een groepje nandoe's, een soort struisvogel. Weer wat verder cirkelen een groep van wel 6 condors laag tegen de berghelling waar wij rijden. Verder komen we geregeld guanaco's, een soort lama/kameel tegen.

Na een voorspoedige reis van circa 5 uur weer in het "vertrouwde" hotel. Ook de weg naar barretje en restaurant is erg vertrouwd.

Wordt vervolgd!

• 29 November 2022 - 07:42

Lucy:

[e-1f44d][e-1f44d]

• 29 November 2022 - 14:28

Alex:

Een poema ofwel een bergleeuw tegenkomen op de Drentse hei is nogal zeldzaam, in Patagonia lukt het jullie.

Lijkt me ern bijzondere ervaring.

Het haasje was ook niet het haasje.

De foto's zijn heel erg mooi en indrukwekkend.

• 29 November 2022 - 20:41

Cor:

Bijzonder allemaal. Prachtige foto's, vooral van de poema in 'kruip en sluiphouding'.